< Till bloggens startsida

händelserik dag

Händelserik dag, trött som en björn. 

Jag:
  • vaknade så uppstressad att jag för första gången i hela mitt liv avböjde morgonsex- det säger något om vad jag går igenom nu. Drömde om stora hus och flygvärdinnor med syl-vassa klackar. (inte sexuellt bara Stora Aj)
  • sa upp mig
  • fick chefen att gråta
  • fick chefen att tala om hur mycket hon hatar sitt jobb
  • tröstade mig med en choklad-croissant
  • hade motiverings-möte med mitt team: skvaller som innefattade uppvisning av nya smycken, utsagor om befintligt sexliv och gemensamt pengaräknande (vilket tog mindre än en halv minut) Den ända med nya smycken och befintligt sexliv är för tillfället jag så de andra satt och spydde i papperskorgarna medan jag skröt.
  • gick hem efter all turbulens
Jag är inte van vid att folk blir ledsna när man vill sluta jobba. Tidigare var jag den där personen som man inte kunde göra sig av med, för jag hade inte gjort något. Men det var väl liksom det som var problemet, att jag inte gjorde något. Cheferna brukade klappa mig på axeln och säga att de förstod att jag hade andra planer än att servera/ jobba på hotell/ ta hand om gamla och att jag genom mitt beteende tydligt visat att jag inte ville satsa inom branschen. 
Men den här gången är det alltså annorlunda. Käner mig skrutt och smickrad samtidigt, confused...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0