< Till bloggens startsida

Färg fridlyst

Är färg fridlyst i Stockholm? Det är ju bara ungar som har färgglada kläder. Och jag. Kände mig som ett levande stoppljus när jag promenerde över Stureplan. Hamnade i alla fall bakom en dagisgrupp på vägen hem och smälte in riktigt fint.
Annars har dagen väldigt lugn, har klippt mig och ser ut som ett ruffs. Frisören skojade och sa att han klipper allt utom hundar, men att jag var ett gränsfall. Men han förbarmade sig över mig satte saxen i mina slitna toppar.

Min tokiga men underbara mamma har 12 påsar med kläder som jag ska gå igenom, det mesta har hon köpt för att det hängde snyggt på galgen men inte på henne. 90% av allt hon köper hamnar i påsar som hon gömmer undan på vinden för att ingen ska se hur mycket onödigt hon köpt, men en titt i garderoben avslöjar att hon inte fått upp allt.
När jag kom hit så beklagade hon sig över att datorn var trasig. Strömbrytarna var inte påslagen, men det hade hon inte tänkt på. Hon var sååå tacksam över att jag "lagade" datorn. Jag kommer ihåg när hon kissade i mörker ett helt halvår bara för att en glödlampa gått sönder. Det hade inte ens fallit henne in att byta. Man ska inte exprimentera med det elektriska. När hon är riktigt i gasen så brukar hon stuva undan lampan och brödrosten längst in i garderoben. Bara för att vara på den säkra sidan.

Det är alltid kul att komma hem till familjen, och det är alltid lika trevligt att lämna den och fokusera på mina egna knäppar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0