< Till bloggens startsida

Brinnande böckling med kupong


Jag snodde ett par rakhyvlar av mamma av märket Bic. Jag skulle lika gärna kunnat använda en slö brödkniv, de gula hyvlarna skulle på sin höjd klara av att hyvla ost. Bic's ända pluspoäng är att de är billiga. Mamma gillar billiga saker, gärna i flerpack.

Irriterad stod jag i duschen och drog gula Bicen fram och tillbaka över benen. Men så fick jag syn på en intressant tub ovanför badrumsskåpet: "Veet's hårborttagningskräm som verkar medan du du duschar". Perfekt. Jag kladdade på. Benen, armhålorna och när jag ändå höll på så tänkte jag att det är lika bra att köra på så jag bredde ut ett tjockt lager mellan benen, här skulle det bli lent. Jaha, vänta i 6 minuter. Satte mig på toalocket och läste på baksidan av tuben, "får ej användas på känsliga ställen". Hmmm, räknas det lilla venusberget som ett känsligt ställe? Jag bestämde mig för att det är nog ganska slittåligt ändå och väntade.

Svidet kom omedbart och skoningslöst, det kändes som om hela kroppen stod i brand. Jag sköljde bort alltng i ilfart, livrädd för att min kropp skulle inta en böcklings skepnad. Tack och lov, jag fick inga bestående brännskador, men lite snopet var det när jag upptäckte att inte ett hårstrå lossnat! Skitprodukt. Jag frågade mamma hur det kom sig att hon köpt den där tuben. Hon hade handlat den på kupong och man fick en fin mugg på köpet. Såklart.

Kommentarer
Anna

Älskade vännen! Härligt ätt läsa! Du har så rätt om Sve. Själv står jag ut pga brorsan.. du vet.
Varmaste kramar!

2008-02-07 @ 23:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0