< Till bloggens startsida

Sovmaraton och diarrélopp

För att tala i klarspråk; allt jag äter rinner rakt igenom kroppen och landar i toaletten som en brun, stinkande vätska. Sexy hexy...jag har nog aldrig känt mig sä här risig tidigare. Än så länge är det i alla fall på rätt sida om almanackan, jag hoppas att jag inte behöver inviga det nya året som ett diarréande offer. Jag får se det är som den sista upptakten på ett kaotiskt år. Soom den drama queen jag är så måste jag ändå erkänna att slutet på detta år inte kunde bli så mycket mer dramatiskt. 

Man känner sig inte så himla tuff när kroppen bråkar med en genom att spruta kroppsvätskor åt alla håll, mensblod, skit, snor, som om någon spelar en ett spratt "nu du lilla snurrmaggan ska du lägga fåfängan åt sidan för en stund och bara känna på din kropps förmågor". Och jag kan tala om för er att kroppen kan. Att så många väskor kan sippra ur alla hål samtidig är minst sagt imponerande.  Måste vara årets insikt. 
Låter jag knäpp? I sådana fall skyller jag på att jag är uttorkad som ett fikon som legat framme för länge.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0