< Till bloggens startsida

Råttor i väggen och livskris

Kompletterade förresten presenten till arbetskollegan igår; hon fick en bögporrfilm (hon gillar precis som jag att se två killar ha sex)  och en joint, jag tror hon blev gladast för de presenterna. Så det spelade alltså ingen roll att hon är muslim.

När man pratar med holländare om drogpolitik så blir de alltid lika fulla i skratt,  de kan inte fatta att allt som har med droger att göra är förbjudet i Sverige. Jag kommer i håg när jag jobbade på stora telecomstället, vår Manager hade fått en son, han bjöd  alla anställda på champage och jointar. Skulle knappast hända i Svedala. Det är inte själva jointandet i själv som gör det; hela grundinställningen till det mesta är friare här. Inget "vad ska grannarna tycka"...
Och när ska Sverige lära sig? Ju mer förbjudet något är, desto mer spännande, det vet väl alla?
När jag flyttade hit för första gången så bodde jag i ett svenskt kollektiv, vansinnigt vimsigt. Totalt tror jag att vi som mest var 12 personer som bodde under samma tak. Killarna hade grow room i källaren och jag kommer ihåg att alltig kretsade kring den där utrustningen; lampor, fläktar, värme..Huset hade inga dörrar utan vi hade hängt upp saronger överallt, har man ingen dörr så får man göra sig en. Jag saknar den tiden, allt var så knäppt och kul, det var innan kontorseran.... någonting drar i mig igen, jag är så trött på att leva vuxenliv och jobba på kontor. Är det en stundande 30-årskris?

Jag undrar om det kommer några kul grannar till helgen. Lägenheten bredvid min brukar hyras ut till grabbgäng över helgerna, en sorts förlängning av ett guest house som ligger i kvarteret. Varenda gäng som har bott där har i börjande varit så himla braxiga; första gången på resa utan mamma.. Men ALLA, har kommit och knackat på min dörr, upprivna, uppskakade och svampade. De stammar alla att de hört konstiga ljud i väggen, spökljud. När jag förklarat för dem att det bor en stor råtta i deras lägenhet så brukar de inte precis bli lugnare. Jag kan tänka mig att i deras psykedeliska tillstånd så växer sig den där råttan så stor att det inte är konstigt att de sover med knivar under kudden.
I kväll ska jag lösa mössproblemen i min lilla skokartong; jag ska vara kattvakt i 10 dagar. Vitt fluff soom älskar att hänga i persiennerna och gnaga på bonsaiträdet. Mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0