< Till bloggens startsida

Konsekvent tänkande- Nej

image8Vi dränker in oss i parfym, sminkar oss och rakar oss. Allt för att försöka förändra oss till något vi inte är. Ni kanske blir chockade nu, men vi luktar! Vi har hårbuskar på de mest konstiga ställen (vilket annat djur är nästan helt hårlöst förutom på ställena man tänker med, huvudet och.. ja ni vet vad jag menar), och vem ser inte förjävlig ut på morgonen? Men ändå leker vi charader och täcker över, tar bort, och justerar. Man vill ju nite vara äcklig. Någon bestämde att hår under armarna bara är sååå okvinnligt och opassande; Men då är ju varenda jävla kvinna okvinnlig!!

image7

Jag är inte ett dugg bättre själv; jag rakar benen och det som finns emellan, jag plckar ögonbrynen till det knappt finns något att noppa. Jag har en morgonritual som jag följer strikt; kaffe, cigg, dusch, smink, påkläd, fön, justera smink, cigg, sista granskning i spegeln och voila: redo för en dag på jobbet. Varför? Ja, varför skulle jag känna mig helt hemsk om jag bara hoppade upp ur sängen och in i kläderna och lommade iväg till jobbet, osminkad, oparfymerad och okammad. Det var ju ändå så Gud (eller vem det nu kan vara)skapade mig. Och dig. Och alla andra. Men hur många av mina vänner har jag sett i naturligt tillstånd? När lät jag mig själv vara i mitt egna varande?

Varför kom de här tankarna nu? Jo för att jag kom på att jag måste köpa piffsaker; rakhyvlar, ansiktsmask, body lotion, hårinpackning och nagellack...suck


image9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0