< Till bloggens startsida

Fluff

Det blev IKEA med Kevin igår, direkt till matavdelningen. Det var så kul att träffa honom igen, men han sa något som fick mig att tänka; "Jag tror att du har problem med relationer, så fort någon vill göra något med dig så känner du dig pressad och drar dig undan". Han har rätt, jag har en spärr inom mig, så fort någon kommer för nära eller betyder för mycket så blir jag rädd, kan inte förklara varför, bara en instinktiv känsla. Jag ljög och sa att jag går i terapi för det, varför ljög jag om en sådan sak? För att rättfärdiga mitt eget beteende? För att försvara mig? Kevin och jag tcker olika om mycket men han snuddade defenitivt vid en öm tå den här gången.
Faktum är at jag gick i terapi tills jag upptäckte att försäkringen inte täckte det, ska man betala 50 Euro för 45 minuters prat om sig själv? Då pratar jag hellre gratis med mig själv. Så länge jag trodde att det var ett gratisnöje så var det perfekt; alla gillar att pratar om sig själva utan att få mothugg, jag också.

Mina antidepppiller äter jag i alla fall. Jag undrar hur jag skulle må utan dem, skulle jag överleva en sekund? Nu klarar jag i alla fall av att hantera vardagen utan att trilla ner i Det Svarta Hålet, utan mina piller skulle jag antagligen ligga och stirra i taket tills årstiden är lite ljusare och snällare...
I morgon ska jag i alla fall hem till Kevin och träffa både honom och några andra vänner som jag har varit alldeles för dålig på att höra av mig till, ska bli riktigt trevlig. Löfte till mig själv: Bli mer social och lite lättare att ha att göra med.

  
Kevin lycklig med fulla kassar från IKEA.

Jag gick ifrån IKEA med:

Kanelgifflar
Center toffee (4 lyckliga rullar)
Sill
Köttbullar
Tunnbröd
Ballerinakex
Senap
Rödkål
Snurmaggan ska bli tjock i jul- gladda kalorier!

Åh vad mysigt, lilla vita fluffet komer och stryker sig mot mig så här på morgonen. Jag är egentligen en riktigt hundmäniska, men den här lilla missen är så otroligt charmig.
En sak som stör mig lite är att de kom och lämnade lilla katten så skitig, han hade oljefläckar på ryggen. En annan sak som irriterar mig är att de inte lämnade några matpengar alls, jag hoppas verkligen inte att de har förväntat sig att jag ska
1. Ta hand om en smutsig liten krake
2. Betala all mat
3. Inte säga något om det
Jag hoppas att de självmant tar upp det när de hämtar honom. Missförstå mig inte, jag är inte snål. Tycker bara att det är självklart att man betalar sin husdjurs mat om man lämnar bort den. Vita Fluff är så fin och gullig, men han är liksom inte "bara att ha". Om de visste hur mycket tid jag lägger på at han ska vara aktiverad. Ja, ja, jag hoppas at det inte finns någon anledningen till oro...


Vita fluff- myser

Skulle vilja bo på landet med en massa djur omkring mig. Avundas min Sinnessyster i Sverige, hon läser till veterinär, har vovvar och bor nära ett stall. Jag saknar närheten till naturen. Här finns det en konstgjord  park som jag kan utan och innan... den tar 22 minuter och varva om man går i rask takt. Hemma i Stokholm hade jag skogen runt hörnet, kommer ihåg när jag jobbade som konferensvärdinna på hotellet, varje dag efter jobbet så gick jag i Hagaparken, verkligen mysigt. Dessutom så jobbade jag på Skafferiet, ett cafe vid Stora Skuggan, mitt i fårhagarna.
Men ändå kan jag ju inte påsta att jag saknar att bära brickor 8 timar om dagen, servera sura Östermalmsmorsor som vill ha latte gjord på minimjölk och uppvärmda barnmatsburkar. Priset tog hon som började byta blöja på sin unge på ett av borden bredvid ätande gäster. Bebisen hade bajsat, de andra gästerna var minst sagt besvärade över att behöva äta ackompanjerade till lukten av barnmatsburksbajs. Jag gick fram till mamman och bad henne vänligt att gå någon annanstans. Hon svarade mig något i stil med "men det är ju bara en bebis" Min chef (som f.ö är bög och mindre barnkär) flikade in "Ja men den luktar som en fullvuxen karl"
Nej, jag saknar inte att jobba på cafe, dessutom, alla kakor och gräddiga saker som man måste försöka stå emot hela dagarna, såklart dömt att misslyckas.

Vondel park- 22 minnuters konstgjord grönska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0